Thursday 10 December 2015

6 Tips Cara Menurunkan Tahap Kolestrol

 


Artikel dibawah ini berkongsi mengenai apa itu kolestrol jahat dan bagaimana tips cara menurunkan kolestrol secara semulajadi dan selamat. Mereka yang menghadapi masalah tahap kolestrol jahat yang tinggi seharusnya membaca dan memahami cara menurunkan tahap kolestrol yang semulajadi, baik dan selamat untuk diamalkan. Cara turunkan kolestrol ini akan berkesan apabila kita memahami bahawa apa yang kita sedang lakukan, apa yang boleh dan apa yang perlu dielakkan dari dilakukan untuk menjayakan usaha kita untuk turunkan kolestrol dalam darah kita kearah yang lebih sihat.

6 pemakanan dan gaya hidup tip-tip untuk menurunkan paras LDL
 
 
 


Secara mendadak mengurangkan paras kolesterol LDL anda tanpa restart dos tinggistatin (dan mungkin juga tanpa memikirkan keperluan untuk statin sama sekali),doktor dan kakitangan kesihatan dietitians Pusat panjang umur Pritikin mengesyorkantips pemakanan/gaya hidup 6:

1. Hadkan pengambilan makanan yang penuh dengan lemak tepu, lemak trans dankolesterol pemakanan.

Makanan dengan banyak lemak tepu termasuk mentega, lemak daging seperti dagingmerah, produk tenusu penuh lemak dan rendah lemak, minyak sawit dan minyakkelapa. Jika anda melihat lemak terhidroksida sebahagiannya di dalam senarai ramuanlabel makanan, makanan yang mempunyai lemak trans. Sumber-sumber utamapemakanan kolesterol termasuk kuning telur, daging organ dan kerang.

Satu jenis lemakasid lemak omega-3 telah ditunjukkan untuk melindungi terhadappenyakit jantung. Sumber-sumber yang baik adalah cold-water ikan seperti salmon,mackerel, halibut, trout, herring dan sardin.

 

 



UNTUK MEMBANTU ANDA MENTERJEMAH GARIS PANDUAN DI ATAS KE DALAMMAKANAN HARIAN PERANCANGAN, BERIKUT ADALAH PANDUAN UTAMA:

Pilih nonfat tenusu makanan sahaja, 2 hidangan setiap hari.

Menghadkan pengambilan daging, ayam dan ikan kepada tidak lebih daripada 3.5 ke4 auns setiap hari. Daripada pilihan di bawah, yang disenaraikan dari terbaik untukpaling teruk, cuba untuk pilih hampir selalu dari atas. Sekurang-kurangnya dua hinggatiga kali seminggu, pilih ikan omega-3-kaya.

1. omega 3-kaya dengan ikan. Pilihan yang terbaik.

2. moluska (kerang, Tiram, kupang, kerang)

3. krustasea (udang, ketam, Udang Galah, crawfish)

4. ayam (ayam, ayam belandadaging putih sahaja)

5. Permainan daging (bison daging rusa elk, burung unta)

6. daging merah (daging lembu, babi, kambing, muda). Pilihan yang paling teruk.

Daging merah akan pilihan-kurangnya wajar kerana mereka bukan sahaja cenderungmempunyai nisbah tertinggi lemak tepu, mereka juga lebih tinggi dalam skim besi,yang mungkin menimbulkan risiko diabetes jenis 2 dan kanser rektum colo. Dagingmerah juga mengubah microbiome dalam usus, kajian baru yang menunjukkan Meimeningkatkan risiko penyakit kardiovaskular.



 


2. makan makanan yang banyak kaya dengan fiber (serat larut air terutamanyadaripada makanan seperti kacang, oat, barli, buah-buahan dan sayur-sayuran).

Makanan secara semulajadi kaya dengan serat larut air telah terbukti sangat baik padamengurangkan kolesterol. Cemerlang sumber termasuk oat, oat, barli, kacang pis,yams, ubi keledek dan lain-lain kentang, serta kekacang atau kacang, seperti pintokacang, kacang hitam, dan kacang garbanzo. Sayur-sayuran yang kaya dengan seratlarut air termasuk lobak merah, beets, bendi dan terung. Sumber-sumber buah yangbaik akan beri.

3. Pilih makanan kaya dengan protein tumbuhan (seperti kekacang atau kacang,kacang, dan benih) ke atas daging.

Bersama kekacang termasuk kacang Pi, kacang pis dan kacang, kacang pinto, kacangmerah, kacang putih dan kacang soya. Mereka sudah penuh dengan kekayaanpemakanan dan alternatif yang sangat sihat, Makan protein daging. Kekacangmembantu merendahkan kolesterol jumlah, LDL kolesterol, gula darah dan insulin, danjuga boleh mengurangkan risiko kanser.

Kekacang telah terbukti sederhana rendah paras kolesterol LDL. Untuk mengelakkandarah tekanan-peningkatan garam, pilih jenis panggang, unsalted yang mentah ataukering. Untuk mengelakkan kenaikan berat badan, jangan makan lebih dari 1 aunssetiap hari sejak kacang dan benih akan padat dengan kalori (purata kira-kira 175kalori setiap auns).



 


Panduan untuk mengurangkan tahap kolesterol secara semulajadi

Lengkap Pritikin atur cara mengurangkan kolesterol dengan sedikit atau tiada ubat.Mengandungi resipi dan pelan 5 hari makan. Panduan utama untuk mengurangkantahap LDL kolesterol secara semulajadi
4. kehilangan sebagai lebih berat badan sebanyak mungkin.

Mengurangkan berat badan berlebihan adalah bermanfaat bagi segala macam alasan,meningkatkan profil kolesterol anda untuk mencegah wabak penyakit dalammasyarakat perindustrian, termasuk diabetes jenis 2, darah tinggi, serangan jantung,angin ahmar, gout dan pelbagai jenis kanser.

Perlu diingat bahawa ia adalah penting untuk menghadkan pengambilan lemak,bahkan apa yang dipanggil lemak “baik” seperti minyak zaitun, kerana apa-apa lemaktebal dengan kalori, yang bermaksud penggunaan berat dengan mudah bolehmembawa kepada sebuah badan yang berat.
 
 
 


Nota: Langkah-langkah di atas mengandungi kumpulan-kumpulan utama makananyang mempunyai sifat-sifat mengurangkan kolesterol. Makanan tambahan seperti yang dinyatakan dalam Tips 5 dan 6 boleh menyediakan merendahkan LDL tambahan.

5. mengambil makanan tambahan sterol tumbuhan.

Sterol secara semula jadi berlaku bahan-bahan yang terdapat di tumbuh-tumbuhan.Pengambilan harian sebanyak 1 hingga 2 gram sterol tumbuhan telah ditunjukkankepada tahap kolesterol LDL yang lebih rendah. Pilihan terbaik anda adalah tambahan,seperti CholestOff (oleh sifat dibuat), kerana mereka tidak mempunyai yang kalori,gula, lemak trans, dan/atau garam banyak makanan yang diperkaya dengan steroltumbuhan.

6. mengambil psyllium (seperti Metamucil).

Hampas psyllium adalah bijirin benih yang dijual sebagai tambahan serat larut danjulap. Metamucil jenama terkenal, tetapi psyllium juga tersedia di tolak jenama kedaimahal. Kajian telah menunjukkan bahawa 9 hingga 10 gram setiap hari psyllium, setara dengan kira-kira 3 sudu teh setiap hari daripada Metamucil tanpa gula,mengurangkan tahap LDL.

Untuk mendapatkan manfaat merendahkan kolesterol, mengambil 1 sudu teh dengan air tidak lebih daripada 15 hingga 30 minit sebelum makan.

 
Anda juga disyorkan menggunakan produk S Body Cream untuk menguruskan badan. Klik sini untuk malumat lanjut tentang produk S Body Cream


S Body Cream