Thursday 26 November 2015

Punca Lelaki Mati Pucuk

 


Seks adalah salah satu keperluan asas manusia bahawa alam telah direka dan dikurniakan kepada kami. Apabila seseorang tidak dapat memenuhi keperluan asas dari segi seks, ia adalah satu penyakit yang boleh berpunca daripada sebab-sebab kedua-dua fizikal dan psikologi. ED adalah gangguan pada lelaki apabila dia tidak dapat mempunyai ereksi atau mengekalkannya.

Ini bukanlah satu penyakit yang jarang berlaku dan biasa di kalangan lelaki di seluruh dunia. Rawatan dan terapi boleh didapati tetapi ia adalah penting untuk seseorang itu memahami punca masalah ini sebelum menjalani rawatan. Di sini walaupun kita boleh membincangkan sebab-sebab umum, seseorang itu perlu merujuk kepada bimbingan doktor sebelum memahami sebab sendiri untuk menghadapi masalah ini kerana ia mungkin berbeza secara individu bergantung pada status fizikal, mental, psikologi dan sosial seseorang.

Untuk memahami sebab-sebab dengan cara yang tidak dapat dinafikan, adalah perlu untuk membahagikan mereka kepada dua segmen penting: fizikal dan psikologi.

Sebab-sebab fizikal: 

Fizikal menyebabkan orang-orang yang dipengaruhi oleh aspek-aspek fizikal dan biologi sistem badan seseorang. Sebahagian daripada mereka mungkin termasuk:

1. Tekanan darah: Ia adalah membimbangkan jika Tekanan darah anda tinggi atau rendah. Tekanan darah adalah punca utama di sebalik erektil disfungsi dalam kebanyakan manusia seperti yang menjejaskan fungsi seseorang jantung dan peredaran darah seluruh badan.

2. Berfungsi dengan normal Hormon: Hormon kebanyakannya bertanggungjawab mencetuskan anda dan bagi perubahan fizikal asas dalam badan yang berlaku dengan pertumbuhan. Testosteron dan prolaktin dua hormon asas dan apa-apa fungsi yang tidak teratur pada diri mereka juga boleh membawa kepada mati pucuk. Testosteron adalah hormon yang dihasilkan oleh testis pada lelaki dan bertanggungjawab untuk ciri-ciri seksual pada lelaki. Tahap testosteron selalu disyorkan pada lelaki kerana ia merupakan hormon yang paling aktif yang dihasilkan oleh androgen. Hipertiroidisme, dan {HipoTiroidisme [hypogonadism]} untuk menamakan beberapa. Hipertiroidisme adalah peningkatan luar biasa yang tidak seimbang dalam paras hormon tiroid yang boleh meningkatkan metabolisme dan boleh merosakkan badan. Hipotiroidisme ialah apabila tiroid kelenjar tidak dapat menghasilkan hormon tiroid yang cukup dan lebih biasa wanita berbanding lelaki. Fungsi dikurangkan daripada kelenjar kelenjar kelamin menyebabkan Hipogonadisme.

3. Darah penyakit: penyakit darah tertentu boleh membawa kepada mati pucuk kerana ia boleh menjejaskan aliran darah ke organ seksual.

4. Otak adalah salah satu organ seks yang paling penting berkata beberapa kerana ia bertanggungjawab untuk pengekodan isyarat dan menghantar isyarat yang tepat. Mana-mana topi penyakit memberi kesan kepada sistem saraf secara langsung boleh menyebabkan ereksi disfungsi. Ini termasuk sebatan, multiple sclerosis, penyakit Parkinson dan lain-lain

5. Penyakit vaskular memberi kesan kepada warga emas lebih kerap. Aterosklerosis dan penyakit vaskular periferal boleh menjejaskan banyak. Ada kalanya ia juga boleh disebabkan oleh kesan sampingan ubat-ubatan yang berbahaya. Kencing manis atau buah pinggang tidak berfungsi juga boleh menyekat perbuatan seksual. Minum yang berlebihan dan tidak juga boleh menjejaskan Kesihatan seksual seseorang. Ini tabiat buruk boleh menjejaskan satu yang membawa kepada kelemahan dan kehilangan stamina dengan merosakkan salur darah dan fungsi paru-paru. Fakta ini telah disokong oleh pelbagai kajian dan kerana itu adalah dinasihatkan bahawa seseorang tidak perlu mendapatkan ketagih dengan tabiat sedemikian.

Satu boleh menghadapi mati pucuk dan masalah yang berkaitan kerana atas sebab-sebab itu. Bagaimanapun sendiri perlu mempunyai kefahaman yang jelas tentang masalah ini kerana ia membantu anda memulihkan bukan sahaja kesihatan seksual anda, tetapi kesihatan anda secara keseluruhan. Ingat: Kekayaan paling besar sekali adalah kesihatan.

Sebab-sebab psikologi:

Ia adalah suatu andaian bahawa disfungsi erektil adalah gangguan fizikal tetapi benar-benar salah. Ia boleh disebabkan oleh kebimbangan, kesedihan dan tekanan. Satu kegagalan beberapa tidak harus tidak menggalakkan satu. Perbincangan terbuka dan pengetahuan yang tepat boleh membantu satu datang kerana takut ini dan teragak-agak.

Untuk merawat mati pucuk anda boleh menggunakan Topman 3 yang dirumus khas untu merawat mati pucuk. Klik sini untuk maklumat lanjut tentang Topman 3