Wednesday 18 November 2015

Punca Lemah Syahwat dan Tanda-tanda Mati Pucuk

 

Penyakit Mati pucuk dan atau dikenali lemah syahwat dalam kalangan lelaki adalah masalah terbesar yang dihadapi oleh para lelaki khususnya yang sudah berumah tangga.

Penyakit lemah syahwat melanda kira-kira hampir 70% lelaki di Malaysia,antara punca-puncanya ialah :-

-Kerap onani -Stress -Kelesuan -Kurang tidur -Mengambil ubatan moden seperti pil darah tinggi dan juga suntikan insulin secara berlarutan -Tabiat mengambil minuman sejuk/berais sepanjang masa .Kesannya bila tidak dirawat :-

-Zakar mengecut -Zakar tidak cukup ereksi bila hubungan seks -Kerap pancut awal -Nafsu dingin -Hilang keyakinan diri untuk berumahtangga bagi mereka yang bujang -Pergaduhan rumahtangga bagi mereka yang sudah berkahwinCara mengatasinya :-

-Berurut -Berpantang minum ais -Kerap bersukan -Perlu tidur yang cukup -Mengambil makanan herba setiap hari seperti kapsul tongkat ali,telur ayam kampung dan madu.

Tanda – Tanda Anda Mengalami Kegagalan Disfungsi

Terdapat 4 jenis mati pucuk dan di senaraikan di bawah ini bagi menambah pengetahuan anda. Sila AMBIL PERHATIAN sekiranya ANDA mengalami :

1. Zakar langsung tidak mampu menegang. Ia adalah jenis tanda yang gawat dan biasanya berlaku pada kadar 1 dalam 100 lelaki. Ia mati pucuk yang paling di takuti lelaki.

2. Zakar lembik dan tidak berupaya senggama. Mani keluar sebelum senggama. Ia adalah jenis mati pucuk yang mendukacitakan. Ia biasa di ubati dan mungkin boleh berpunca dari amalan pemakanan serta kesan psikologi dan penyakit tua.

3. Zakar tegang tetapi tidak boleh memancutkan mani. Ia juga termasuk mati pucuk, bukan tanda lelaki itu kuat tenaga batin. Lelaki terpaksa berhenti senggama kerana keletihan dan kejerihan.

4. Zakar yang tidak tegang seperti biasa. Ia juga adalah jenis penyakit kegagalan disfungsi. Ada yang mengelarnya sebagai lemah syahwat atau lemah tenaga batin. Jenis ini akan di hadapi oleh semua lelaki.