Saturday 28 November 2015

Petua Merawat Mati Pucuk

 


Masalah mati pucuk adalah masalah yang amat bersifat peribadi dan sukar untuk diakui oleh kaum lelaki. Masalah ini juga boleh mengugat keamanan rumahtangga.

Terdapat beberapa petua dan cara untuk menangani masalah mati pucuk yang boleh kita kongsi bersama di sini.

1. Lada hitam

Ambil 10 gram lada hitam, 5 gram rizom halia (kupas kulitnya), 15 gram biji kucai, 15 gram biji peria (yang kering), dan gula kabung secukupnya.
Rebus kesemua bahan tersebut dalam 300 ml air dan biarkan sehingga mendidih. Setelah sejuk, tapiskan dan amalkan meminumnya dua kali sehari iaitu 150ml sekali minum.

2. Halia

Ambil rizom halia sebesar ibu jari, kupas kulitnya, basuh dan parut. Hasil parutan halia itu kemudian dicampur dengan air perahan sebiji limau nipis, sebiji telur ayam kampung, 1 sudu teh serbuk kopi, 1 sudu makan madu dan 1 sudu makan kicap. Amalkan memakan ramuan ini seminggu sekali.

3. Lembah rimba @ kelapa puyuh

Daun dan akar Lembah rimba dibasuh bersih, direbus sehingga air tinggal separuh. Setelah sejuk, tapis dan minum air rebusan tersebut.

4. Ara jalar

Ambil buah ara jalar, belah dua dan keringkan. Apabila telah kering, rebus hingga mendidih. Setelah sejuk, tapis dan minum.

Semoga masalah anda dapat di atasi. Terima Kasih

Anda juga disyorkan menggunakkan produk Top Man 3 untuk masalah mati pucuk. Klik sini untuk maklumat lanjut mengenai produk Top Man 3